Katalog hazırlamak uzaktan göründüğü kadar kolay, zahmetsiz ve sorunsuz bir iş değildir ve temelinde bir katalog hazırlarken aşağıdaki tipteki verilerin netleştirilmesi için ayrıca bir ön çalışma gerekir:
- Ürün isimleri doğru mu?
- Ürün kodları doğru mu ve diğer veritabanları ile eşleşti mi?
- Ürünlerin yer alacağı kategoriler seçildi mi?
- Ürün fotoğrafları tedarik edildi ve baskıya hazırlandı mı?
- Ürünlerin fotoğrafları ürünlerle eşlendi ve dekupe edildi mi?
- ...
Bu ve bunun gibi yaklaşık sonsuz sayıda sorunun doğru yanıtını bulmayı başardıysanız büyük bir tebriği hak ettiğiniz ve sonraki aşamaya geçebilirsiniz.
Katalog sayfalarınızın düzeni hakkında ipuçları
Ürün katalogunuzu hazırlamak üzerine yayınlanan bir içerikte de bahsedildiği üzere, katalogunuz sizin kurumsal yapınızın önemli bir uzantısıdır. Bu nedenle katalogun hazırlanma aşamasında, birlikte çalıştığınız tasarımcının sizin kurumsal kimliğinizi gördüğünden, dilini anladığından ve bunu uygulamaya hazır olduğundan emin olmalısınız. Bu nedenle katalogunuzu hazırlarken birlikte çalışacağınız tasarımcıya en azından logonuza ve kurumsal yazıtipinize erişim sağlamakla yükümlü olduğunuzu hatırlatmamda fayda var.
Markalar içinde var oldukları kategorilerde artık pek çok rakiple başa çıkmaya çalışıyor ve markaları rakiplerinden ayıran en önemli güçleri tutarlı marka iletişimleri. Tutarlı markalaşmak artık eskisinden daha önemli ve hazırladığınız katalogunuz da bu tutarlı markalaşmanın önemli bir birimi.
Tasarımdaki tutarlılıktan bahsedilen şey, ürünün başından sonuna dek aynı yazı tiplerini kullanmak, bilgi sunduğunuz benzer birimlerde benzer renkleri ve stilleri kullanmaktır. Sunulmak istenilen ürünlerin türüne ve çeşidine göre sayfanın içindeki yerleşimleri ve kenar boşlukları dahi tutarlı tasarımın önemli kriterlerinden biridir.
Göze hoş görünme hali göreceli bir kavram olduğundan, katalog sayfalarında tıpkı poster tasarımlarda olduğu gibi bir hiyerarşiden bahsetmemiz gerekir. Örneğin, sayfa içindeki en önemli bilgi ürünün ismiyken bir sonraki stok kodu, diğeri kategorisi ve en sonda da açıklaması gelebilir. En basit haliyle 700 kalınlıkta 14 punto ile yazılmış bir başlığı 12 punto 500 kalınlıka yazılmış stok kodu ve 400 punto ile yazılmış kategori takip edebilir. Açıklamada ise 12 punto ve başlıkta kullanılan yazı tipinden farklı bir yazıtipi kullanılabilir. Aşağıdaki örneği inceleyebilirsiniz:
Kataloglarda görsel kullanımı
Katalog türünden bir dökümanda, müşterilerileri cezbeden en önemli bölüm ürünlerin fotoğraflarıdır. Burada kullanılan fotoğrafların mümkün olduğu kadar yüksek çözünürlüklü ve aydınlık olması beklenir. Fotoğrafların kullanımının göreceli olarak dijitaldeki gibi kolay olmadığını ve özel tekniklerle baskıya hazırlanması gerektiğini göz önüne almalısınız. Eğer fotoğraflarınız düşük çözünürlüklü olursa, kağıt üstüne baskıda netlikleri ve kalitelerinde düşüşler görüşmeli muhtemeldir.
Hangi tür ürünü satıyor olursanız olun, ürününüzün farklı açılardan fotoğraflarına offline olarak katalogun üzerinde yada katalogun üzerine yerleştireceğiniz bir yönlendirici ile online olarak yer vermeniz sizin avantajınıza olacaktır. Bu sayede müşterileriniz ürünleri nasıl kullanacaklarını ve ürünün gerçekten ihtiyaçları olan ürün olup olmadığına daha kolay karar vereceklerdir.
Katalog hazırlarken nelerden uzak durmalısınız?
Devrin okumaktan çok izlemeye ve dinlemeye yöneldiği şu günlerde, katalog hazırlamak kimi şirketler için bir bütçe kaybı olarak görülse de, özellikle offline mecralara yönelik talebi devam ediyor, etmeye de devam edecek.
Bir katalog hazırlarken dikkat etmeniz gereken en önemli şey karmaşadan uzak durmak. Yalnızca ürün isimlerinize, tutarlılığa, mümkün olan en düzgün fotoğraflara ve sayfanın içindeki boşlukların dengesine dikkat edin.
Ürün açıklamalarınızda kafa karıştırıcı terimlerden, farklı anlamlara gelebilecek ve çağrışımlar uyandıracak kelimeler kullanmaktan kaçının. Aynı şey ürün isimleri, kategoriler hatta stok kodları için de geçerli. Yalın olun.
---
Mükemmel yoktur, fakat iyi hazırlanmış bir ürün kataloğu müşterilerin ürünler hakkındaki bilgilerini güçlendiren, ürünleri etkili bir şekilde tanıtan ve sonuç olarak da satışı gerçekleştirmeye aracılık eden bir pazarlama aracıdır.
Temel unsurları göz önüne alarak net ve tutarlı bir sayfa düzeni oluşturmak, yüksek kaliteli görseller kullanarak bu sayfaları desteklemek ve etkileşimli özellikleri sayfalara entegre etmek hedef kitlenizi etkileyen ve 360 derece katılımlarını sağlayan bir katalog oluşturmak görüldüğü kadar zor değil.
İster baskı ister dijital formatta olsun, titizlikle tasarlanmış bir katalog, markanızın rakipleri arasındaki profesyonelliğini ve ciddiyetini vurgularken ürünlerin kalitesini de öne çıkarmak için verimli bir araçtır.