Ürün katalogunuzu hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?

Pazarda gördüğünüz bir eksiği tamamlamak için bir ürün geliştirdiniz, bunu tasarladınız ve ürettiniz. Şimdi onu satmaya geldi bunun için bir ürün katalogu hazırlamak işin adım atmaya kararlısınız.

İster geleneksel formda basılı bir kağıt üzerine olsun ister dijital ve interaktif, ürününüzle ilgili bir katalog hazırlamak, bu ürünü hedefinizde olan potansiyel müşterilerinize sergilemenenin ve ürün onlara ulaşmadan önce ürünü müşterilerinize tanıtmanın en geleneksel, kolay, ekonomik ve günümüzde pazarlama şartları değişse de, verimli yollarının başında gelir. 

İçeriği iyi bir şekilde planlanmış ve tasarlanmış bir katalog, ürünün son kullanıcısı ile olan penetrasyonunu önemli ölçüde arttırır, satışları tetikler ve marka değerini olumlu yönde geliştirir.

Ürün katalogunuzda hangi bölümler yer almalı?

Kapak sayfası

  •  Marka logosu ve ismi
  •  Slogan
  • Tarih veya sezon

İçindekiler sayfası

  • Sayfa Numaraları
  • Kategoriler

Ürün sayfalarınızı hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?

Katalogunuz, halihazırda var olan kurumsal kimliğinizin önemli bir parçasıdır. Bu nedenle tasarımcınız tarafından hazırlanan kurumsal kimlik materyallerinin ve bu materyallerin doğru şekilde kullanıldığından emin olun.

Ürün isimleri mümkün olduğu kadar net, açıklayıcı ve kafa karışıklığını engellemek için kısa olmalı.

Ürün görselleri mümkün olduğu kadar yüksek çözünürlüklü, ürünün ne olduğunu açık bir şekilde gösteren, stüdyo kalitesinde olmasa bile aydınlık, dekupe edilmiş ve soru işaretlerine mahal vermeyecek biçimde hazırlanmalıdır.

Ürün açıklamalarında jenerik olarak üretilmiş pazarlama metinlerine yer vermek yerine ürünün sağladığı faydalar ve ürünle ilgili bilgilendirmelere yer verilmelidir. Varsa teknik bilgiler ve tablolar hedef kitlenin teknik okur-yazarlığı gözetilerek okunaklı bir şekilde verilmelidir.

Ürünlerin tarafınızdan bütünüyle ayrılmasını sağlamak için en az beş karakterli stok kodları, ürünlerin etrafında, muntazam ve tekdüze şekilde verilmelidir.

Hakkımızda Bölümü

Şirket geçmişinin kurumsal bir dille hikayeleştirilmiş sürümüne yer vermek, müşteri ile şirket arasındaki bağı kurmanın etkili yollarındandır. Eğer hayattaysa şirketi kuran kişi ve şu an yöneten kişinin ortaklaşa hazırlayacağı kurumsal bir şirket hikayesi, ürünlerinizi incelemeden önce müşterilerin sizinle empati kurmasını sağlayacak en etkili yollardan biridir.

Bu bölüm aynı zamanda şirketinizin hangi görev bilinciyle üretim yaptığını ve bu üretimin nihai hedefi olarak neye fayda sağlamak yada neyi değiştirmek olduğunu içermelidir ki bu genellikle Misyon ve Vizyon olarak da tanımlanır.

İletişim bilgileri katalogun ön kapak içi, arka kapak üstü ve ürün sayfalarında gerek görülen yerlerde olması önemlidir, bunun yanında hakkınızda bilgileri sunduğunuz sayfaya mutlaka yerleştirilmelidir.

Sipariş ve Teslimat Bilgileri

Pek çok şirket şu anda e-ticaret sitesiyle entregre bir pazarlama iletişimi stratejisi yürütüyor ve nihai hedef satış yapmak olduğundan, bu son derece anlaşılır ve kabul edilen bir durum olarak değerlendirilebilir.

Ürünleri nasıl ki tasarlarken, geliştirirken ve müşteriye sunarken gerekli çalışmaları sunuyorsak, değişkenliği az olan parametreleri kullanarak müşterilerin katalogda gördükleri ürünleri nasıl sipariş edeceklerine dair yönlendirmeler yapmak katalogu interaktif kılan özelliklerden. Bu yönlendirme bir web sitesine olabilir, mobil uygulamaya olabilir yada QR kodlarıyla doğrudan sipariş sayfasına bağlantı olabilir. 

Bahsettiğim parametrelerin başında ise ürünün fiziksel özellikleri, teslimat şekli, teslimat süresi, teslimat tutarı ve iade politikası olabilir. Bu konuya, e-ticaret ile ilgili diğer yazılarda değinilmiştir / değinilecektir.

Konular: marka bilinirliğimarka kılavuzumarka kimliğimarka stratejisimarka tanınırlığımüşteri algısıpazarlama kanallarıpazarlama stratejileritutarlı markalaşma
Ana içeriğe atla