Bir yandan tutarlı bir marka değeri oluşturmaya çalışırken öte yandan pek çok mecrayı birbirine entegre etmek üzerine yeni yöntemleri mümkün olan her yoldan deniyoruz. Bunların hangilerinin önceliklendirileceği ve markanın pazarlama iletişiminde kritik öneme sahip olup olmadığı göreceli olsa da, katalog ve broşür gibi offline mecraları Youtube ve PDF gibi online mecralara bağlamak hemen hemen her şirket için artık önemli bir yerde ve markaya özel içerik tasarımı yapılırken bunun üzerine daha fazla kafa yoruluyor.
Her iki mecra da markalar için önemli ve markanın etki alanını genişletmek, hedef kitlesi ile olan etkileşimi güçlendirmek ve en nihayetinde de dönüşümü arttırmak için bu mecaların birbirine bağlanması geçmişten daha önemli bir yerde.
Offline ve online mecraların birbirine bağlanması neden önemli?
Buradaki nihai hedef, markanın tüketicinin gözündeki yerini güçlendirmek, marka ile olan etkileşimini güçlendirmek ve teknik olarak da müşterinin var olduğu her yerde olmak olarak tanımlanabilir. Geleneksel olarak basılı olarak da tanımayabileceğimiz broşür ve katalog gibi mateyallerin gerek güncelleme imkanlarının üretim, baskı ve dağıtım gibi temel kriterler bazında daha kısıtlı olması, bu materyallerin hedef kitle için somut temas noktası olarak evrilmesine neden olurken, bu materyaller üzerine yerleştirilen ve markanın online kanallarına yönlendiren bağlantılar, müşterinin satın alma hedefleri boyunca marka hakkında daha fazla bilgi sahibi olmasını ve marka ile ilgili içerikleri / verileri incelemesini sağlar.
Temel Faydalar:
- Müşterileri birden fazla kanaldan etkileyerek markanın bilinirliğini ve müşteri ile olan etkileşimini arttırmak, güçlendirmek
- Online kanallar müşteri verisi toplamak için offline mecralardan daha iyi bir yerdedir. Etkileşimleri takip etmek, yorumları incelemek, e-posta listeleri oluşturarak potansiyel müşteri verisini elde etmek ürünler hakkında görüş elde etmeyi kolaylaştırır.
- Marka iletişiminde uygulanan tutarlı bir strateji, doğru fiyatlandırmayla desteklenerek satış hedefinde dönüşüm oranını yükselterek yatırım getirisini de attırabilir.
Offline materyalleri online mecralarınıza bağlamak
Basılı materyallerin içeriğini güncellemek belki sandığı kadar zor ve zahmetli görünmeyebilir fakat offline materyaller; üretim, baskı ve dağıtım maliyetleri düşünüldüğünde, başta kağıda bağımlılık ve bu bağımlılığın getirdiği sıkıntılar olmak üzere, baskı ve dağıtım sorunları nedeniyle yeni versiyonlarının çıkarılması bugünlerde zor ürünler. Bu nedenle basılı formda bir içerik üretirken artık bir değil beş kez düşünülmek ve materyale basılacak olan içerik herkes için mükemelle yakın bir halde olmalı.
Offline materyali online bağlamak için bazı anahtar kelimeleri kullanmak faydalıdır. Bunlar başlıca Call to action (CTA) olarak bilinen açık eylem çağrıları ile desteklenmiş web sitesi, Youtube yada PDF linkleridir. Bu linkler ise mümkün olduğu kadar kısa ve akılda kalıcı olmalıdır.
İki örnekle kıyaslamak gerekirse eğer, kimse oturup adres satırına "https://www.kaanugrasiz.com/2024/04/how-effective-branding-wins-customers.html" yazmakla uğraşmaz. Bunu mizanda kolaylaştırmanın yolu ise bit.ly, dub.co yada short.io gibi online URL kısaltıcılar yada kendiniz için seçeceğiniz kısa bir URL üzerinden yönlendirmekten geçer.
Yeni jenerasyon iletişimde yeni trendlerden biri diğer ise QR kodlar. Üzerlerinde yüklü miktarda veriyi taşıyabilen bu kodlarla bugün pek çok yerde ve pek çok mecrada da karşılaşıyoruz. Artık hemen hemen tüm cep telefonlarının QR kod okuyabildiğini göz önüne aldığımızda, katalogdaki ürünlerin yanına yerleştirilmiş QR kodlar vasıtasıyla ürünlerin videolarını, genişletilmiş kataloglarını yada garanti belgelerini kolay bir şekilde sunabilirsiniz.
Basılı materyali online mecraya hangi amaçlarla bağlarsınız?
💡 Aktif olarak kullanıyor olsun yada olmasın, hemen hemen her şirketin artık bir Youtube hesabı var. Ürünlerinizin tanıtım filmilerine, paket açılışlarına yada kullanım talimatlarını içerek görsel içeriklere yer verdiğiniz bir videolara erişim sağlamak için ürünlerinizin fotoğrafların yanına bir QR kodu ekleyerek bu kodun doğrudan videoya gitmesini sağlayabilirsiniz.
💡 Offline mecradan online geçişte kullanabileceğiniz bir diğer popüler içerik formatı da, sahne arkasını sunmaktır. Örneğin bir ürünün geliştirilme aşamasındaki yürüttüğünüz çalışmalardan oluşturduğunuz bir video filmini, yada yönetim kademesinin şirketle ilgili anlattığı bazı deneyim kliplerini katalogunuzun şirket hakkında bilgiler verdiğiniz kısmına ekleyebilirsiniz.
💡 Devamlı olarak içeriği geliştirilen ve dolayısıyla güncelleme sıklığı fazla olan dökümanların son hallerine erişimi sağlamak için katalogunuzun ilgili yerlerine bağlantılar ve yönlendirmeler ekleyebilirsiniz.
---
Katalog ve bilgilendirme broşürü gibi offline materyalleri online mecralara entegre etmek marka görünürlüğünü ve müşteri etkileşimini artırmak için artık bir gereklilik. Birbiri ile daima etkileşim içinde olan bu iki kanalda da etkili, etkileşimli ve tutarlı içerik oluşturarak, markanızın pazarlama etkinliklerini artırabilir, etki alanını genişletebilir, müşterinin var olduğu her mecrada yer alabilir ve müşteri sadakatinizi yükseltebilirsiniz.
Burada temel olarak bahsedilen stratejilerden yola çıkarak müşterilerinizin ürünlerinizi satın alma yolculuklarında onlara rehberlik eden sorunsuz bir kullanıcı deneyim oluşturun.